skip to Main Content
+40 726 672 708 [email protected]

Rețeta de business a McDonald’s este să ofere clienților săi o mâncare excelentă la prețuri avantajoase, dar știe că ofertele speciale foarte relevante pentru clienți este cheia loialității lor.

Pentru a construi relații mai adânci cu consumatorii și pentru a-și spori notorietatea unei noui linii de băuturi aromatizate de cafea, cum ar fi chai tea latte, ghimbir mocha sau cocos latte, McDonald’s Turcia a testat marketingul de proximitate în 15 restaurante McDonald’s McD Café din Istanbul. Primele rezultate au fost atat de bune încât inainte de a obtine rezultatele finale la primul test, au facut o alta campanie de promovare a unei noi serii de burgeri.

Cum functionează:
McDonald’s a folosit „Shopping Genie”, o aplicație de fidelizare creată de dezvoltatorii turci 10xZone. Platforma utilizează puterea marketingului de proximitate pentru a oferi utilizatorilor oferte relevante. De fiecare dată când un utilizator „Shopping Genie” intră într-un loc, primește o notificare despre o ofertă specială. De exemplu, în Cafe McD, utilizatorii au primit o ofertă simplă: cumpărați o cafea și obțineți gratuit unul dintre aceste produse noi și super-gustoase.

Știm că un canal mobil joacă un rol crucial în atragerea clienților și că este important să se trimită oferte relevante utilizatorilor și nu doar mesaje spam. Aplicația Shopping Genie urmează acele reguli simple, adaptând ofertele speciale ale fiecărui utilizator la preferințele acestuia, iar rezultatele campaniei reprezintă un indicator puternic a ceea ce înseamnă o bună țintire.
În plus, marketingul de proximitate ne permite să vedem rata de conversie a unei vizite care rezultă dintr-o achiziție în timp real.

„Rezultatele campaniei au dovedit că clienților McDonald’s le-au plăcut atât produsele cât și mecanismul campaniei.”
Nedim Bali, McDonald’s Turcia, director de marketing

Dar puterea marketingului de proximitate a dat lui McDonald’s și mai mult: au aflat nu numai despre cei care au folosit oferta ci și despre cei care nu au făcut-o. Beaconii le-au permis să identifice toți utilizatorii aplicației și să măsoare gradul de activare.

Care sunt rezultatele?
În timpul ambelor campanii – cu o durată de șase săptămâni, McDonald’s a realizat următoarele:

  • 20% dintre utilizatorii Shopping Genie s-au declarat interesați de tipul de oferte pe care McDonald le testează.
  • 30% dintre utilizatorii care au primit un anunț de la McDonald’s McCafe au folosit oferta de mai multe ori, ceea ce arată în mod clar cât de mult le-a plăcut campania McDonald’s.

Mulțumită beaconilor, compania a reușit să identifice vizitatorii care au fost clienți fideli, precum și când și unde au venit.

Cu o soluție simplă, McDonald’s și-a întărit programul de fidelizare și cupoane, a îmbunătățit experiența utilizatorilor și a încurajat aproape ⅓ dintre vizitatorii săi să treacă mai des prin restaurantele lor.

Nu-i așa că este ceva pe care orice brand și-ar dori să aibe?
We’re lovin’ it!

Back To Top