skip to Main Content
+40 726 672 708 [email protected]

Modul cum beaconii schimbă navigarea la interior

GPS-ul a schimbat modul în care ne gândim la mișcare. Acum, cu navigația disponibilă pe smartphone-urile noastre, suntem capabili să luăm hărți cu noi aproape oriunde mergem. Aceasta este o schimbare binevenită deoarece utilizatorii moderni sunt deseori foarte ocupați, alergând constant de la un loc la altul. Cu toate acestea, pentru toate lucrurile bune pe care GPS-ul le face pentru navigarea la exterior, acesta nu e capabil să furnizeze același lucru pentru navigarea în interioare și în spații strâmte care necesită exactitatea locației. De aceea, firmele se îndreaptă către beaconi pentru a schimba navigația în interior.

Cum funcționează în practică navigarea cu ajutorul beaconilor 
Furnizorii de soluții și companiile știu că navigația la interior va aduce beneficii utilizatorilor lor. De aceea vom vedea mai multe investiții în domeniu, precum și mai multe rezultate. De fapt, analiștii se așteaptă ca piața globală a poziționării interne și a navigației interioare (IPIN) să crească la 58,90% în perioada 2017-2021. Sau, așa cum arată un studiu de la Technavio: piața globală de poziționare internă și de navigație interioară va crește la 7,8 miliarde de dolari până în 2021.

Ce tipuri de clienți au nevoie de navigație la interior?

Beneficiile navigației la interior sunt uriașe și diverse. În primul rând, îmbunătățește experiența clienților. Niciodată nu ar trebui ca un client să se rătăcească într-un mall imens în timp ce caută un magazin anume. Utilizatorii nu ar trebui să-și piardă timpul doar pentru găsirea unui loc. Această parte ar trebui să fie simplă!

În al doilea rând, o mai bună înțelegere a traficului la interior crează oportunități de creștere a vânzărilor pentru retaileri. Cu mai mulți utilizatori capabili să găsească locația dorită, ar putea exista o oportunitate de creștere a vânzărilor și a mai multor interacțiuni. Desigur, oferind angajaților abilități de navigare interioară, companiile pot optimiza fiecare pas al angajatului lor în timpul unei zile de muncă. Angajații pot acum să cunoască cea mai scurtă rută de la locația lor îndepărtată și aleatorie la un anumit container dintr-un depozit. Un medic își poate găsi următorul pacient într-o clipă fără să se mai gândească de două ori. Pe scurt, nu vor mai exista presupuneri și mult mai multă eficiență.

Comerțul cu amănuntul, asistența medicală, fabricarea bunurilor, toate pot găsi beneficii în aplicarea navigației la interior – chiar și săli de sport și grădini zoologice, școli și ori ce spațiu interior.

Noi posibilități de navigare prin :

  • îndrumare în spații interioare în timp real
  • hărți actualizate în timp real
  • suportul realității augmentate
  • cumpărătorii direcți și utilizatorii
  • tururi automatizate
  • optimizarea spațiilor congestionate de trafic

Care este tehnologia? De ce este Bluetooth Low Energy (BLE) diferit?

Când vine vorba de navigarea la interior, există mai multe moduri de a vă găsi drumul într-o clădire. Cu toate acestea, ceea ce în primul rând vine în minte sunt instrumente cum ar fi QR Code și NFC. Cu aceste tehnologii este ușor: scanați codul și apoi imediat știți unde vă aflați. Dar există și o problemă. Aceasta este o tehnologie pasivă. Utilizatorii trebuie să interacționeze activ cu fiecare cod (nu mai vorbim, să găsească codurile în primul rând).

Deci, care sunt soluțiile active? Soluțiile active sunt capabile să comunice cu telefoanele la o distanță mai mare. Aceasta înseamnă că, atunci când intrați într-o cameră, telefonul dvs. știe exact unde vă aflați – nu este necesară scanarea. Sună util, nu-i așa? Există un întrebare foarte bună, însă, de ce aceasta nu este încă o practică obișnuită. Pe scurt, tehnologia nu a fost disponibilă până de curând. Sistemele de navigație interioară bazate pe WiFi, sau alte sisteme mai precise, vin cu un preț mare. Acest cost ridicat a împiedicat majoritatea companiilor să investească până acum. Navigarea la interior cu ajutorul beaconilor, pe de altă parte, este în mod deosebit accesibilă și, de la introducerea în 2013, devine din ce în ce mai puternică.

Unde puteți găsi soluții de navigație cu beaconi?

Navigarea interioară este una dintre cele mai populare utilizări ale tehnologiei disponibile – probabil datorită numărului de persoane și a companiilor care pot beneficia de aceasta. De aceea am scris un raport complet despre asta. Inclusiv zeci de cazuri de utilizare în lumea reală și interviuri cu nume de top în domeniu, acst studiu de caz ar trebui să fie o introducere solidă pentru oricine este interesat de navigarea la interior cu beaconi.

Companiile unde puteți găsi deja beaconi pentru modelare:

  • retail
  • procese de fabricație
  • evenimente
  • muzee
  • sănătate
  • trafic pe o arie definită la interior sau exterior/mișcarea oamenilor si bunurilor

Iată câteva dintre cazurile noastre preferate de utilizare a navigației la interior

Ribera del Duero
Întreaga industrie turistică se bazează pe faptul că vizitatorii pot găsi cu ușurință locația potrivită, totuși unul dintre punctele-nevralgice pentru turiști este acela de a-și găsi traseul către obiectivele turistice. În 2015, a fost implementat un proiect pe faimosul traseu viticol spaniol, Ribera del Duero, pentru a ajuta turiștii să ajungă în zonă. Beaconii au ajutat utilizatorii să răspundă la întrebări precum „unde sunt?” Sau „la ce mă uit?”

Această nouă campanie de comunicare a contribuit la creșterea numărului de vizitatori de la 83.000 de vizitatori în 2010 la 269.000 în 2015. Nu mai vorbim că acest lucru însemna și milioane de euro în venituri suplimentare anuale și crearea mai multor locuri de muncă în Ribera del Duero.

Orașul Wellington
Uneori, nu este suficient să avem doar câteva magazine aici și acolo. Pentru orașul Wellington, implementarea beaconilor a însemnat să ofere noi oportunități locuitorilor cu probleme de vedere. Într-un caz extraordinar de „fă-te mare sau du-te acasă”, orașul a decis să implementeze beaconi în tot orașul. Susținută de Consiliul orașului Wellington, proiectul a desfășurat 200 de beaconi în cartierul de afaceri.

Desfășurarea a fost lăudată de primarul orașului ca fiind „o premieră pentru Noua Zeelandă și va construi reputația orașului Wellington ca o destinație inteligentă și accesibilă” și „îi va ajuta pe oamenii cu deficiențe vizuale să participe pe deplin la viața orașului”.

Universitatea din Lodz
Universitatea din Lodz a instalat beaconi în 38 de clădiri și cămine pentru a ajuta 1.200 de studenți internaționali să se descurce în campus și în interiorul universității. Când un student trece pe lângă un beacon, aceștia împing informații despre locul unde se află, ce pot face acolo și despre cum să ajungă la destinații comune. Deși studenții internaționali au fost inițial beneficiarii acestei campanii, de aplicația respectivă beneficiază de asemenea părinții și studenții obișnuiți în universitate, biblioteci și diverse alte facilități .

Toate drepturile rezervate https://www.beaconit.ro/en/how-beacon-wayfinding-is-changing-indoor-navigation/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back To Top